דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פורמטים מקובלים בפרסומות טלוויזיוניות - חלק 3 

מאת    [ 20/05/2011 ]

מילים במאמר: 435   [ נצפה 2364 פעמים ]

לאלו מכם שלא קראו את שני המאמרים הראשונים בסדרת "פורמטים מקובלים בפרסומות טלוויזיוניות", כדאי שלכל הפחות תרפרפו עליהם כדי להבין מה "קרה" עד כה... בכל זאת השקענו והגשנו לכם עוד מאמר איכותי :)  לחצו כאן כדי להגיע לפורמטים מקובלים בפרסומות טלוויזיוניות - חלק 1, וכאן כדי להגיע לפורמטים מקובלים בפרסומות טלוויזיוניות - חלק 2.

6) "סצנה מהחיים": פורמט זה ממחיז סיטואציה מהחיים המוכרים לכולנו. זו דרך להדגים את המוצר או את השירות המוצע, המחלצים את משתתפי הסצנה מבעיות אמיתיות שקורות בחיים. פיסת חיים שכזו הייתה ונשארה אמצעי תקשורת ושכנוע מוצלח ביותר, בטח שכך הדבר עבור מוצרי צריכה.

גם אם מבנה פרסומת כזו נשמע בנאלי, הוא עובד: לגיבור/ה יש צרה כלשהי, לרוב לא מדובר בבעיה חד פעמית אל כרונית. דמות כלשהי ברת סמכות מגיעה לחלץ את הסיטואציה עם עצה טובה, שכמובן מכוונת לפיתרון באמצעות המוצר או השירות אותו מפרסמים. הבסיס להצלחת הפרסומת הוא שהדמות הזו כבר ניסתה את המוצר, ויודעת שהוא עובד. הגיבור/ה מנסים את המוצר ומרוצים עד השמיים מהתוצאות משביעות הרצון. עם פיתרון הבעיה מופיע פיצוי נוסף – מחמאה, נשיקה, חיבוק, טפיחה על השכם, זה כבר לא משנה. מאוד פשוט ובאותו זמן מאפשר למפרסם לבנות פרסומת עם אפשרויות בלתי מוגבלות, בתנאי שהגיבור/ה, או הפיתרון, או הפיצוי, מעניינים באופן יחסי. מכאן והלאה הקופירייטר אמור לבנות תסריט ובו דיאלוג שירומם את הפורמט הפשטני לרמה מכובדת ויצור בקרב הצופים אמון.

7) "ממציג/דובר": הדובר או הממציג יהיו לרוב בעלי אוטוריטה, אישיות מזוהה, סלבריטי, או דמות מאחד הסוגים הבאים: א) איש מכירות – בדרך כלל נציג החברה או מי שאמור להיתפס כנציג החברה. טון העברת המסר במקרה כזה יהיה "דיווחי" עם אפשרות נוחה לירידה לפרטים. ב) בר סמכא – מומחה בתחומו, לא בהכרח נציג החברה. במקרה כזה רצוי לבחור מישהו עם "מקדם הקשר" ידוע ומוכר כמו למשל יעל דן – שנחשבת לעיתונאית אחראית ורצינית שמפרסמת לא פעם מוצרי בריאות. נדרשת כאן סמכותיות גבוהה על מנת ליצור אמינות. ג) המשתמש – זהו בעצם הצרכן הפוטנציאלי בדמות מעוצבת ע"י היוצר. הטון ההגיוני הוא של התנסות אישית, לא בהכרח עדות אישית. הגישה היא אנושית, ישירה במטרה ליצור אמפתיה. ד) אישיות אישיות שנבנתה על מנת להתאים למוצר. גם אם זה שחקן ידוע, הוא לא משתמש בדמותו מהחיים אלא עובר הסבה לאישיות הנוצרת והחדשה. בטכניקה זו יש גמישות רבה, יש זיהוי בסיסי עם המוצר או היצרן ויש זכירות גבוהה. ה) הבוס – זהו באמת המנכ"ל או נשיא החברה שעצם הופעתו על המסך מרשימה את הצופה. בפרסומת הבאה אלק בולדווין הופך להיות הקול של "הולו", פורטל הטלוויזיה המקוון, וממחיז את המסר השיווקי שלהם:

 

המשך בשבוע הבא...

"כותב טוב", הוא סטודיו קופירייטינג ותיק כל כך שטקסטים שלו נמצאו במערות בית גוברין מהתקופה שקדמה להמצאת הטקסט. חוץ מספרי ביוגרפיה ומקצוע, צוות "כותב טוב" מייצר טקסטים למגזר העסקי, הפרטי, בני מיעוטים ובני תערובת. האמת שזה לא משנה, כולנו בני אדם וכולנו (לפחות חלקנו) קוראים וכותבים טוב. "כותב טוב" -  קופיריטינג, עריכת תוכן וסופרי צללים. www.kotevtov.com  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב